السبت، 23 يوليو 2011

رحلة ........بس مش زى اى رحلة



 
إمبارح كنت مع جماعة اصحابى فى رحله اتفسحنا وظبطنا نفسنا ع الاخر وكان يوم جميل بجد 
لحد كدة تمام وزى الفل واليوم ماشى زى الورد ومحصلش مواقف ولا طرائف ولا حاجات من الغريبة اللى لازم بتحصلى كل مرة دى ههههههه ما انا اصلى مرزقة
طيب لوز – يلا بينا نروح بقا ............هوبااااااااااااا السواق ما جاش وبمبا يا معلم
اخدت بعضى وقعدت استنى السواق لما يجى بقا على مهلة مانا ما وراييش حاجة
ولا شغل ولا صحيان بدرى بكرة ولا حاجة هههه
وانا قاعدة سرحانة ومسهمة كالعادة ف المواقف اللى بتبقى زى دى
ابص الاقى إإإإإإإإية ؟؟؟؟ قطة صغيرة واقفة بعيييييييييييد وعلى جنب ولوحدها
بسبست للقطة وتعالى وحركات من إياها دى اللى كلكم عارفينها 
الاقى القطة جرت ناحيتى ونطت نطه غريبة وطلعت على رجلى  طبطبت عليها وقمت جبتلها اكل علشان أأكلها
الغريب بقا ان المفروض القطة تاكل وتتكل على الله
لكن لا مش دة السيناريو اللى حصل  --اللى حصل أن القطة ما نزلتش من على رجلى-
لا وايه كمان دى نامت ومددت اوى يعنى واخدت راحتها ع الاخر
وهى نايمة على رجلى  سرحت اووووووووى
هى القطة دى حست بيا وانا بطبطب عليها كدة 
  اد ايه بجد اى كائن حى بيجى بالحنية
بيحس والله باللى حواليه .
الحنيه دى بتفرق اوى على فكرة
 بتبقى عاملة  كدة زى شعاع الشمس اللى يجى من بعييييييييييييد
ويأثر فيك اوى  وتدفى بحرارتة وقت البرد وتبقى مبسووووووووط
الحنيه دى مش بتتشاف  الحنيه دى بتتحس
شوية مشاعر متلخبطة كدة على بعضها بتاثر فيك وتأثر كمان ف اللى حواليك .
ياااااااااااااه الحنيه دى حاجة جميله اوى بجد واحساس حلو اوى
على فكرة الحنيه دى مش بتبسط اللى حواليك وبس
 لا خالص دى بتبسطك انت كمان شخصيا
بتحسسك انك انسان – انك موجود – بتحس وبتتأثر باللى حواليك
بتفرق معاهم ويفرقوا معاك
بترجع لك الثقة ف نفسك  وتأكد لك انك لسة عايش -------- انك لسه بتحس
 يااااااااااااه دة الاحساس دة نعمة بجد .
ااااااااااااااه القطة صحيح دة انا نسيت ههههههه –
عدت عربية  بسرعة جنبى وانا قاعدة وراحت ضاربة واحد كلكس ف العالى 
القطة اتخضت ونزلت تجرى من على رجلى وما شوفتهاش تانى
وعم السواق جه وروحت بيتى وانا مبسوطة 24 قيراط 
بس مكنتش مبسوطة  علشان الخروجة الجامدة اللى خرجتها مع اصحابى وبس
 لا كنت كمان مبسوطة انى اتأكدت انى لسه موجودة
أنى  ف وسط طريقى الطويل وف رحلة حياتى
اللى للاسف وغصبن عنى خسرت فيها  شوية مشاعر على شوية احاسيس 
 اكتشفت إمبارح
إنى ما خسرتش اهم احساس ف الدنيا احساس الأحساس نفسه احساس العطاء
ماخسرتش احساس انى اقدر اسعد اللى قدامى
 بكلمة, بحركة, ببصة, بأى حاجة والسلام
يارب دايما اجعلنى مصدر سعادة لاى حد ولأى حاجة حواليا .
وقدرنى دايما انى أكون مصدر للعطاء ياااااااااااارب.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق