الأحد، 29 سبتمبر 2013

لما حبيتك


لما حبيتك
فرق معايا بكره اللى جاى
مفكرتش ف امبارح
ونسيته كمان
حبيتك من غير ليه وازاى
حبيتك من غير اسباب
حبيتك كلك على بعضك
زى ما بيقولوا كده , حبيتك شروه
فتحت معاك بيبان قلبى ع البحرى
وفكيت ضفايرى الملمومه بقالها سنين
وفتحت الشيش
وسيبت الشمس تخش تدفى البرد اللى ف روحى
لما حبيتك
بطلت اخاف
بطلت افكر
بطلت ابص ف ساعتى كل شويه
لما حبيتك حبيت الدنيا كلها
شفتها بالوان تانيه غير اللى كنت بشوفها بيها
بقيت بسمع زقزقة العصافير
وصوت ورق الشجر لما بيتهز جنب شباكى
لما حبيتك ما فكرتش ف لحظة الفراق
ما استعدتلهاش
مرتبتش حساباتى عليها
لانها كانت خارج دايرة حساباتى
مش هنسى نبرة صوتك وانت بتطمنى
وبتطبطب عليا وبتقولى "ماتخافيش "
ده انا جاى اراضيكى واخد لك حقك م الدنيا
ومش هنسى كمان نبرة صوتك
وانت بتقولى "مش هينفع"
انا مش زعلانه انك سيبتنى
ولا متضايقه انى رجعت تانى ابقا لوحدى
عارف ليه ؟
علشان وانا بحبك اتعلمت حاجات كتير اوى
اهمها
انى اسيب الشيش ممفتوح للشمس
وافك ضفايرى للهوا
واحلم ببكره
حبك علمنى ان الدنيا مش مستاهله وجع قلب
كفايانى اوجاع
الدنيا زى القطر , اينعم لها محطات
بس لو فاتتنى مش هتستنانى
انا اللى لازم أجرى وراها
لانها ما بتقفش على حد
وانا زى الدنيا
وعمر حياتى ما هتقف عليك
ولا على غيرك 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق